اختلالات وستیبولار

اکثر مردم در دوره‌ای از زندگی شان دچار اختلالات تعادلی می شوند و فکر می کنند که از دست دادن تعادل یا پایداری نتیجه طبیعی بالا رفتن سن آنها است . آن ها اغلب از این که به آن ها گفته شود که منشاء مشکل شان ممکن است گوش میانی باشد ، بسیار متعجب می شوند . این افراد اکثرا از اختلالات وستیبولار رنج می برند .

در بعضی موارد که این اختلال به اوج خود می رسد گاهی می تواند زندگی فرد را نیز مختل کند به صورتی که هیچ یک از فعالیت های روزاه خود را نمی تواند انجام دهد .

حتی خوابیدن نیز برای او کاری کلافه کننده و سخت است .

از درمان های اصلی این اختلال به جز درمان های دارویی می توان به درمان توسط فیزیوتراپی اشاره کرد که درمانی بسیار موثر و خوب است .

در ادامه این مطلب ما به شما میگوییم که اختلالات وستیبولار چیست و چگونه می توان آن را درمان کرد و علائم این بیماری چه خواهد بود .

پس در ادامه این مطلب همراه ما باشید .

اختلالات وستیبولار

اختلالات وستیبولار چیست ؟

اکثر مردم در دوره‌ای از زندگی شان دچار اختلالات تعادلی می شوند و فکر می کنند

که از دست دادن تعادل یا پایداری نتیجه طبیعی بالا رفتن سن آنها است .

آنها اغلب از اینکه به آن ها گفته شود که منشاء مشکل شان ممکن است گوش میانی باشد ، بسیار متعجب می شوند .

سیستم وستیبولار شامل بخش هایی از گوش میانی می شود و ارگان اصلی بدن در حفظ تعادل بدن انسان است .

تعادل بدن انسان یک کنش و واکنش پیچیده است که نیاز به ورودی مناسبی از سیستم وستیبولار ، بینایی و سیستم های سموتوسنسوری دارد .

اختلالات وستیبولار

اگر سیستم وستیبولار تحت تاثیر بیماری ، عفونت ها ، تغییرات مکانیکی یا ضربه خوردن سر قرار بگیرد ،

سیگنال هایی که مغز دریافت می کند تغییر خواهد کرد به طوری که یک حرکت تند بدن می تواند منجر به سرگیجه شود .

درمان سرگیجه و اختلالات وستیبولار به راحتی و بدون عارضه توسط فیزیوتراپی امکان پذیر است .

بهترین فیزیوتراپی گرگان

دکتر شیرین شبیهی

مجهز به کلیه تجهیزات فیزیوتراپی و لیزر تراپی و آزترین

تلفن تماس: 01732340899
 آدرس: گلستان، گرگان، خیابان ولیعصر،عدالت سوم ، فیزیوتراپی کسرا
 همه روزه بجز ایام تعطیل صبح ها 9 الی 13 و عصرها 16 الی 20:30
حیطه فعالیت :
  • بیماری های مغز و اعصاب
  • بیماری های قلبی عروقی و تنفسی
  • بیماری های روماتیسمی و پوستی
  • بیماری های ارتوپدی و آسیب های ورزشی
  • سوختگی
  • سلامت زنان
  • درمان سرگیجه و اختلالات وستیبولار

علائم اختلالات وستیبولار چیست ؟

• سرگیجه
  • عدم تعادل ، عدم توانایی در موقعیت یابی فضایی یا نیاز به نگه داشتن چیزی هنگام راه رفتن
  • اختلالات بصری
  • سردرد یا میگرن
  • تغییرات شنوایی
  • تغییرات روانی و یا شناختی
  • زمین خوردن های مکرر
  • حس گیجی ، سنگینی سر و ضعف

درمان سرگیجه و اختلالت وستیبولار توسط فیزیوتراپی

تشخیص سرگیجه بسیار سخت است و معمولا متخصصان در این زمینه اختلاف نظر دارند .

برخی فیزیوتراپ ها بیمارانی که سرگیجه دارند را بدون تفاوت خاصی با بقیه درمان می‌کنند و می‌ توانند در مرحله سنجش بیماری کمک بسیاری انجام دهند.

به خصوص این فیزیوتراپ ها ، به تست های یکپارچه علاقه مندند و با دید توان بخشی به آن ها نگاه می‌کنند. این مساله کمک می‌کنند که یافت علل بیماری آسان تر شود.

روش فیزیوتراپی وستیبولار می تواند یکی از گزینه های خوب برای درمان علائم سرگیجه و یا گردش سر باشد. به خصوص زمانی که علائم سرگیجه در هنگام حرکت بیشتر می شوند.

تجربه نشان داده است که در صورت تشدید سرگیجه در هنگام حرکت علت اصلی آن در اثر مشکلات و اختلالات داخلی گوش و سیستم وستیبولار است.

در این حال تحقیقات نشان می دهد که یکی از موثرترین راه های درمان سرگیجه فیزیوتراپی وستیبولار است .